The Story




Wat mij altijd verbaasd in organisaties is dat het management, de CEO of de directie enorm veel kennis en inzichten hebben over marktomstandigheden, de economie en hun producten, maar weinig interesse en kennis hebben over het gedrag van mensen.

Dit boek is geschreven om het management/leiders meer inzicht te geven in hun eigen gedrag en het gedrag van mensen in het algemeen.

Om organisaties aan de gang te krijgen moet je de hete aardappels snel op tafel kunnen leggen. Dan heb je iets nodig wat mensen snel begrijpen, ik heb hiervoor altijd quotes gebruikt zoals: “Ik begrijp het maar heb er geen begrip voor”, “Als je een warm gevoel nodig hebt, plas in je broek”, “Mensen veranderen is net als een koe aan de staart trekken”. Je hebt dan niet veel nodig om te begrijpen hoe ik in de wedstrijd zit en hoe ik naar de wereld kijk: Simpel en met common sense.





Zo is de roep naar een boek van collegae en mensen om mij heen tot een roeping geworden. Mijn vrouw, Anne-Christien, in de rol van redactrice, en ik hebben aan dit project meer dan vier jaar gewerkt. We wilden niet alleen een boek schrijven met een bijzondere inhoud maar ook een boek uitgeven, dat gemaakt is met aandacht, kwaliteit, energie en mooie illustraties. Zonder concessies in de keuze van papier, afwerking en inhoud. Wij zijn inmiddels ook zelf uitgever geworden en willen deze webshop uitbouwen tot een Concept Business Store

Wij hebben een professioneel internationaal team samengesteld. Simon Philipson from England, designer en gespecialiseerd in typografie. Massimiliano Aurelio – Illustrator uit Milaan, bekend door het tijdschrift Monocle en huis illustrator van AC Milaan. Joel Meter, Nederlandse jonge man, die deze supermooie webshop tot leven brengt. Edwin Schoon, die mij geholpen heeft met het opzetten van de structuur en opbouw van het boek.
Hieronder meer over de mannen.

Lieve mensen geniet van het boek en van elkaar.
Veel liefs Sven & Anne-Christien

 

Massimiliano Aurelio

Ik weet niet of hij een directe nakomeling is van Marcus Aurelius, maar zijn naam zegt al veel over de herkomst van deze fantastische illustrator. Op de cover van mijn eerste Monocle zag ik de eerste illustratie van Massimiliano. Hij werkt voor opdrachtgevers over de hele wereld met zijn zeer eigenwijze en duidelijke stijl. Zijn interpretatie van mijn teksten was niet altijd hetzelfde wat ik voor mij zag, maar ik was soms zo verrast over de eenvoud en helderheid dat ik soms eerder bereid was om de tekst te veranderen dan de illustratie. Massimiliano heeft maanden aan deze illustraties gewerkt. Een boek met de titel Olifanten neuken Olifanten, heeft geen neukende olifanten op de cover nodig.

Simon Phillipson

The Master of Design. Simon studeerde typografisch mediadesign aan het London College of Communication. Simon is een soort wizard als het om design en typografie gaat. Ik leerde Simon kennen bij het reclamebureau waar ik interim-directeur was. Hij heeft verschillende boeken geschreven en ontworpen en is in de loop der jaren bekroond voor talloze ontwerpprojecten. Simon heeft mij van het begin tot het eind begeleid. We waren samen in Milaan bij Massimiliano Aurelio om de illustraties te bespreken. Simon heeft mij niet alleen geholpen om dit boek te realiseren, maar om een bijzonder mooi boek te realiseren. Simon is naast designer ook een estheet die van kleur, lettertype tot papier een geheel maakt.

Joel Meter

Joel heeft de backbone gemaakt voor dit boek, de website en de webshop. Joel is een zeer getalenteerde designer met enorme skills met digitale applicaties. Joel en Simon hebben samen een aantal grote projecten gerealiseerd en ook samen twee boeken geproduceerd. Joel is een trouwe ziel, jong van geest en een loyaal man. Heel veel dank voor je inzet en spontaniteit.